zondag 10 juli 2016

Aankomst in Las vegas

Hey hallo allemaal,

Sinds het boeken en het vertrek is er veel gebeurd maar geen geen blog geplaatst. Vanaf nu kunnen jullie ons weer volgen. Gisteren aangekomen in Las vegas na een lange vliegreis met 1 overstap in Detroit. Daar alle security checks gehad die je kunt bedenken. Gelukkig geen koffer open maar wel 2 keer een foto, vingerprints en vragen beantwoorden. Maar ja het is the US of A waar alles kan en niets mag. Als je eenmaal binnen bent kun je je gang gaan. In Las vegas was het landen, uitstappen en een shuttle zoeken die ons naar het hotel heeft gebracht. Zo, dit was mijn verhaal, Daniëlle gaat nu verder met vertellen.

Aankomst in Las Vegas

Mijn eerste gedachte bij de eerste stappen in de buitenlucht van Las Vegas: 'damn it, het is warm'. Welgeteld 37 graden... Vandaag overigens nog warmer, maar daar kom ik zo op terug. Mijn tweede gedachte was: 'alles is zo ontzettend groot'. Echt waar, deze stad, en ik gok heel Amerika, is onvoorstelbaar en mindblowing. It's amazing, om het zo maar te zeggen. We verblijven nu nog in hotel Parijs en het is letterlijk Parijs. De eiffeltoren, l'Arc de Triompf, de Pont des Arts, het is allemaal aanwezig. We zijn trouwens vandaag over de hele wereld gegaan. Griekenland, London, New York, Venetië en Egypte, je bent er met een paar minuten lopen. Deze verschillende steden in één stad maakt het wel lastig in welke taal we nou moeten praten. Mama en ik willen Frans spreken in dit hotel bijvoorbeeld, terwijl we gewoon Engels kunnen spreken hahaha.

Er zijn verschillende grote hotels, zo ook het Bellagio met de prachtige dansende fonteinen, de grote hal met glasgeblazen bloemen aan het plafond met daarachter een groot nagebootst aquarium. We kijken onze ogen uit hier. Voordeel: buiten is het ontzettend warm (39 graden dit keer) en binnen is er altijd airco en WIFI dus wij gaan met plezier naar binnen haha. 


We hebben gelukkig geen last van een jet-lag! We leven fijn mee met alle Amerikanen hier, behalve met het eten want dat is echt huge (en duur). Bij jullie is het nu 5 uur 's nachts, bij ons 8 uur 's avonds. Zo'n groot verschil. Als ik met iemand wil appen gaan ze al slapen terwijl ik eigenlijk net ben begonnen met de dag..  Maargoed, daar kom ik wel overheen haha ;-). 
Uuuuhm wat kan ik nog meer vertellen. Ohja, we hebben een geweldig uitzicht vanaf onze kamer, deels op het zwembad, dus die hebben we vandaag maar uitgeprobeerd. Het was heerlijk.  



's Avonds is het trouwens heel mooi hier! Die lichtjes maken het echt romantisch en prachtig.



Oeh, leuk feitje. Omdat het hier zo kneiter heet is, heb je overal in de stad soort van waaiers met watersproeiers ter afkoeling. Echt heel chill om langs/doorheen te lopen. Zeer verfrissend.

Morgen gaan we de camper ophalen. Eerst worden we opgehaald door de taxi en dan kan onze trip beginnen!
Dat was het denk ik wel voor vandaag, jullie krijgen binnenkort weer zo'n prachtverhaal voor jullie kiezen van mij!

Liefs, Daniëlle en EAL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten