donderdag 14 juli 2016

Hallo luitjes,

Vandaag weer terug op aarde dwz we hebben weer verbinding met de buitenwereld via mobiel/internet. Daarom maar snel een pagina met wat we de afgelopen dagen hebben meegemaakt. Ik zou zeggen ga er even voor zitten en geniet lekker met ons mee. ;-)

Nou papa heeft z'n zegje ook weer gedaan. Nu zijn mama en ik aan de beurt. De laatste keer dat we een blog schreven waren we nog in Las Vegas en gingen we de camper ophalen. Inmiddels zitten we aan Lake Powell met een gevoelstemperatuur van 50+ en smelten we zowat. Er is de afgelopen dagen nogal wat gebeurd dus het wordt een lange blog!

In Las Vegas zijn we 's ochtends vroeg vertrokken voor de camper. Na lange uitleg, controle en blablabla konden we eindelijk weg en reden we naar Kingman. Daar gezocht naar een leuke overnachtingsplek wat Blake Ranch RVpark werd. Chille plek met weinig schaduw en lekker dicht bij de Route66. Deze dus ook gelijk maar gereden. Qua asfalt was dit trouwens veel beter te rijden dan de normale Interstate40. Op deze route verschillende caches gevonden én een coyote zien oversteken!
Johan en Martine hadden op deze route ook een leuke cache gevonden en natuurlijk moesten we deze ook doen. Ik was de gelukkige om hem te vinden.

Cache van J&M
Cache bij de Flinstones
Die oude route 66 is erg rustig

Genoeg over deze prachtige historische route. We gaan verder naar de supermarkten hier. Als je hier spullen koopt, krijg je bij de kassa voor eigenlijk elk ding dat je koopt een eigen zakje. Een plastic zakje nog wel, ahum milieuvervuiling. Opzich handig om je spullen in mee te nemen, maar aan één heb je er wel genoeg. We hebben voorlopig genoeg vuilniszakken voor de hele vakantie. Dat is niet het enige, nee, die leuke zakjes hangen een molen en wordt dus rondgedraaid om ze te vullen. Handig systeem zou je zeggen, behalve als je niet goed oplet, terugkomt op de campground en erachter komt dat de melk en het bier aan de molen zijn blijven hangen.

Niet heel vroeg vertrokken van de Blake Ranch omdat we de volgende camping bij de Grand Canyon hadden gereserveerd. Onderweg maar vast getankt en boodschappen gedaan (dit keer met extra supervising van mij) en daarna op naar het National Park met America's beautifull pass zodat we alle parken verder in mogen. In de verte zagen we al steeds flinken rookpluimen, maar dat bleek op de North Rim te zijn van de Grand Canyon en wij zaten aan de South Rim. Bij aankomst op de camping zien we al snel een Wapiti of een Elk of een hert, we weten niet wat het is maar daar leek het op. Later die avond zien we bij onze mooie avondwandeling veel meer van deze dieren inclusief schattige kleintjes.

Tijdens het wandelen kom je van alles tegen

Onze camp site in de Grand Canyon
Laurens z'n maag heeft trouwens de tijd van z'n leven hier. Laurens had van te voren allemaal dingen gezien die ze alleen hier in Amerika verkopen en heeft veel van deze dingen ingeslagen, zoals: Twinkies, Peanutbuttercups en Mac n' Cheese (macacroni en kaas voor degene die dit niet kennen).

Oke, verder met onze tocht. Op de campground was de rust al snel ingelast en deden wij maar mee.  Op de een of andere manier zijn wij elke avond zo gaar als boter en liggen we om 10 uur al te pitten haha. Dit keer kwam het wel goed uit omdat we de volgende dag vroeg fietsen wilden huren.

Dat lukte goed, om 8.30 uur zaten wij op ons fietsje. Die fietsten trouwens onwijs lekker. De fietstocht ging langs de Grand Canyon zelf dus we hadden de hele tijd eigenlijk prachtig uitzicht. De heenweg hadden we veel bergafwaarts dus dat ging lekker soepel, helaas op de terugweg dus veel bergopwaarts en bovendien was het warmer dan die ochtend en was het wel wat pittiger. Uiteindelijk hebben we Hermit's Rest tot en met Yaki Point gefietst (in totaal 44,8km!!!!).

Hermit's Rest

Prachtige selfie van papa en mama met op de achtergrond de Grand Canyon

Tussen  de twee punten in even in de camper geluncht met bacon and eggs, zo kon papa bijkomen en daarna weer door. De Grand Canyon is ontzettend intrigerend en fascinerend, maar niet te bevatten hoe groot. Dat is ook echt niet op foto te vangen.
The Grand Canyon
De avond ervoor zagen we veel mensen op onze campground wegrijden en pas na half 9/9 uur terugkeren en toen bedachten we dat ze natuurlijk zonsondergang hadden gekeken dus dat wilden wij ook. Dus wij 's avonds naar een mega gave plek gelopen. Laurens had weer eens de zenuwen en kon niet stilzitten op die plek en ging rennen. Dat leidde er in dit geval wel toe dat we op een nog veel mooiere plek belandden en de zonsondergang nog beter zagen.
Ondertussen hadden we nog steeds niks gegeten, maar daarna waren we ook zo moe dat we knakworst met ui hebben gegeten en gelijk zijn gaan slapen.

Zonsondergang in de Grand Canyon

Vandaag aangekomen op de campground bij Lake Powell. Fantastisch uitzicht, maar allemaal in de schaduw omdat het zo mega warm is hier.  Onderweg nog één keer de Grand Canyon bekeken en dat was ook gelijk de meest mooie plek hahah, dus dat was mazzel. Straks gaan we nog even een poging tot zwemmen wagen, dus hopen dat het niet te warm is.

Dan nog een paar feitjes waarvan ik niet wist waar ik ze moest plaatsen.
1) Als we tijdens het rijden met de camper over hobbelige wegen moeten, maakt het interieur nogal veel herrie. De oven en het fornuis klapperen ontzettend en echt vastzetten gaat niet. Alles valt bijna uit elkaar, maar goed, we kunnen leven :p Het is wel handig om alle kastje ook goed dicht te doen, want in zo'n scherpe bocht wilt het een en ander zoals een boek of een tas nog wel eens graag de grond opzoeken.
2) Overal hupsen Eekhoorns rond hier
3) Laurens en ik (klein beetje mama) zijn ontzettend erg verbrand op onze armen en kuiten, ik mijn rug ook nog, door het fietsen van gister...
4) We hebben stoelen, want ja die geef je natuurlijk niet mee, en een toaster gekocht dus we hebben 's ochtends toast!!

Nou dat was het denk ik wel zo'n beetje voor vandaag! Nog even de foto's toevoegen voor jullie en dan gaan wij maar weer verder slapen in de schaduw!

Slaaplekker allemaal daar back at Hollandia,